nářadí Kryštof

pro profesionální autotechniku

DN 12

Dílenské nářadí pro demontáž a montáž silenbloků zadní nápravy pro automobily ŠKODA (Octavia 1, Fabia, Roomster), AUDI (A3), SEAT (Ibiza), VOLKSWAGEN (Golf 3, Golf 4, Bora, Vento, New Beatle, Polo)

Návod k použití:


UPOZORNĚNÍ: Lisovací nářadí není určeno pro lisování silenbloku v kovovém pouzdře. Zkorodované pouzdro nelze vylisovat. Dojde k poškození nápravy i nářadí.

 

Vylisování silenbloků
Svěsíme nápravu, pouzdro silenbloku zbavíme veškerých nečistot, lisovací nářadí připravíme pro uchycení na pouzdro silenbloku.
Demontujeme vrchní přírubu č. 2 a středící kruh č. 3. Stahovací matice třmenu povolíme, až se upínací třmen dá nasunout na pouzdro silenbloku. Překontrolujeme oba vyrovnávací šrouby č. 5 - čela šroubu musí být zasunuta ve třmenu. Upínací třmen nasuneme na pouzdro silenbloku, vnitřní menší průměr musí zapadnou za límec silenbloku. Obě části třmenu přisuneme k sobě, zašroubujeme stahovací matice, nedotahujeme ponecháme malou vůli. Nasuneme středící kruh drážkou proti úchytu nápravy pouzdra silenbloku. Na otočné čelo šroubu č. 1 nasuneme pouzdro pro vylisování č. 7. Přírubu č. 2 nasuneme na spojovací šrouby a obě matice utáhneme. Dotáhneme obě stahovací matice třmenu. Šroub č. 1 zašroubujeme, až se pouzdro pro vylisování nasune bez vůle na silenblok. Nyní dotahujeme oba vyrovnávaní šrouby. Dotahujeme do okamžiku, kdy cítíme pevné opření o pouzdro silenbloku. Silenblok šroubem č. 1 vylisujeme. Po vylisování otočíme asi jednu otáčku zpět. Pouzdro ponecháme nasunuté na otočném čele šroubu, zajišťuje vystředění pro nalisování nového silenbloku.

Při vylisování silenbloku nesmí dojít k uvolnění matic spojovacích šroubů a následnému vzniku vůle mezi dosedacími plochami šroubů a vrchní přírubou č. 2. Při nedodržení tohoto postupu dojde ke zničení spojovacích šroubů.

Nalisování silenbloku
Vnitřní část pouzdra zbavíme veškerých nečistot, šroub č. 6 zasuneme do šroubu č. 1. Šestihran OK17 musí zapadnout do vnitřního šestihranu v hlavě šroubu č. 1. Na volnou stranu šroubu nasuneme silenblok, nasuneme pouzdro pro nalisování č. 8. Vnitřním osazením velkého průměru se musí nasunout na silenblok. Matici přitáhneme do úplného vymezení vůle mezi silenblokem a pouzdrem silenbloku. Šroubem č. 1 provedeme nalisování.

Dbáme, aby silenblok byl přesně nasměrován v ose pouzdra silenbloku. Všechny závity šroubů a matic je třeba udržovat v naprosté čistotě a nepoškozené, před použitím mírně potřeme mazacím tukem. Šroub M26x2 (č. 1) je značně mechanicky namáhán, je nutné používat grafitový mazací tuk.