pro profesionální autotechniku
Do nalévacího hrdla chladiče vyrovnávací nádržky zasuneme vhodný kužel. Zkontrolujeme hladinu chladící kapaliny – kužel musí být nad hladinou, při
odvzdušňování se chladící kapalina nesmí dostat do rychlospojky a následně ventilku pumpy. Zasunutí provedeme silou ruky, otáčením vrchním kolečkem
gumový kužel roztáhneme. Dbáme aby kužel v hrdle dostatečně držel a nemohl se následně tlakem uvolnit. Po překontrolování výše uvedeného připojíme pomocí
rychlospojky tlakovou pumpu, chladící soustavu natlakujeme.
Tlakování provedeme v rozsahu 0,5 až 0,9 bar - zelená výseč na tlakoměru. Tuto hodnotu nepřekračujeme – může dojít k vyražení kužele nebo poškození chladící
soustavy.
Po natlakování sledujeme tlak, pokud klesá znovu tlak zvýšíme a hledáme netěsné místo. Po skončení tlak odpustíme odvzdušňovacím ventilkem na tělese
pumpy. Kužel uvolníme zpětným otáčením vrchního kroužku. Kužel nenecháváme stažený, dochází k únavě materiálu.
Upozornění: Je-li chladící soustava natlakovaná, v žádném případě se nepohybujeme nad kuželem v ose dráhy jeho možného vyražení.
Ke stahování kuželu nepoužíváme klíč. Šestihranná matice na vrchním stahovacím kroužku je z výrobních důvodu a ne ke stahování. Stahování kuželu provádíme do
okamžiku kdy se objeví nad šestihrannou maticí závit Tr zhotovený na středním táhla kužele.