DN 10
dílenské nářadí pro zpětné zasunutí brzdových pístků kotoučových brzd
automobilů (univerzální použití)
Technický popis:
1.,2. Vrchní část šroubu je ukončena šestihrannou hlavou OK 22. V hlavě šroubu
je vsuvně vloženo (přesuvné) madlo, vyrobeno z oceli a ukončeno dvěma duralovými kuličkami.
3. Matice Tr 14x3 (L=20) vyrobena z bronzu. Závit Tr byl zvolen pro jeho
minimální opotřebení při zvýšeném mechanickém namáhání a dobrého přenosu mechanické síly.
4. Záchytný třmen vyroben z kvalitní oceli, rozměry 110x25x10. Slouží pro uchycení nářadí do třmenu brzdy.
5. Šroub Tr 14x3 vyroben z oceli beztřískovým obráběním. Popsáno v bodě č. 3
6. Matice pro vymezení vůle axiálního ložiska. Vyrobena z bronzu, zajištěna
dvěma imbus šroubky M 3x5. V ose šroubu tlačí na vrchní misku ložiska. Při zvětšení
vůle možno jednoduchým způsobem (dotažením matice) vůli znovu vymezit.
7. Axiální kuličkové ložisko. Šroub č. 5 vyvíjí značnou osovou sílu na tlačné
čelo. Tuto sílu přenese axiální ložiska. Na otáčení šroubu není třeba vyvíjet
nepřiměřeně velkou sílu. Ložisko má stálou náplň mazacího tuku.
8. Tlačné čelo šroubu vyrobeno z kvalitní oceli, rozměr 60x25x10, čelní plocha
ukončena kuželem pro snadné vystředění v pístku brzdy.
A. Max. vzdálenost tlačného čela 60 mm
B. Min. vzdálenost tlačného čela 15 mm
Váha 0,60 kg